Pagina's

zaterdag 7 januari 2012

J'espère que tu crèves, batard - 3

Alles wat je meemaakt, verandert wie je bent. Geweld verandert je echter op verraderlijke wijze. Het is als fijnstof. Lang nadat er aan de buitenkant niets meer te zien is, kom je sedimenten tegen in hoeken waar je nooit eerder geweest bent.

Ik heb me vaak een voorstelling proberen te maken van hoe het geweest zou zijn als ik op dat moment in mijn leven iemand anders was tegengekomen. Hoe anders was mijn leven dan geweest? Hoe veel beter was mijn leven dan geweest?

Heb je je wel eens schuldig gevoeld, of ben je daadwerkelijk psychopaat? Heb je enig benul van de reikwijdte van je acties? Want waar jij je kloterige existens op precies dezelfde manier hebt voortgezet, ben ik na meer dan 15 jaar nog steeds aan het stoffen.

Geen opmerkingen: